An apariție: 2011 (în 20191 la editura Litera)

Gen carte: ficțiune, romance, chick lit

Număr pagini:  233

Nota goodreads: 4.00

Nota mea: 4/5

DESCRIERE

Secretele spuse în toaleta femeilor de la biserică ar trebui să rămână în toaleta femeilor. Dar asta nu înseamnă că ceea ce Trudy aude acolo în timpul înmormântării mătușii ei Gertrude nu-i va schimba viața. Trudy are o fiică rebelă, un soț care a înșelat-o toată viața și o mamă cu Alzheimer care locuiește la azil. Nu are nevoie de o casă veche care stă să se prăbușească și în urma căreia vor rămâne o mulțime de amintiri și de fleacuri.

Billy Lee Tucker, un bărbat excentric din Tishomingo, Oklahoma, a locuit lângă Gertrude și, în testamentul ei, aceasta îi lasă fondurile necesare pentru a o ajuta pe Trudy sa reamenajeze vechea casa. Iar lui Billy Lee asta ii convine de minune, pentru ca a fost îndrăgostit de Trudy încă dinainte de a începe școala, fără a îndrăzni vreodată să spere că își va petrece timpul cu ea. Astfel, o casă frumoasă se ridică pe locul vechii case de pe Broadway și, împreună cu ea, înflorește o relație. Dar este oare Trudy prea marcată de ceea ce a auzit în toaleta femeilor pentru a lua în considerare un viitor minunat cu Billy Lee?

PĂREREA MEA

Carolyn Brown este o scriitoare americană ce a scris până acum 85 de romane, iar Secrete și speranțe este prima carte scrisă de ea pe care eu o citesc. Cartea asta a reușit să mă scoată din reading slump și cred că este potrivită dacă vreți o lectură ușoară sau potrivită pentru vacanță sau relaxare. Romanul a fost prima dată publicat în 2011, iar la noi abia în 2019, la editura Litera. Are numai 240 de pagini și se citește repede. Plus că subiectul te fascinează de la primele rânduri. Am citit într-o altă recenzie că subiectul abordat ar fi oarecum plictisitor, însă cred că asta depinde de gustul fiecărui cititor, deoarece este un romance destul de reușit, după părerea mea.

Mie nu mi s-a părut o carte deloc plictisitoare, ba chiar cred că este ideală pentru o lectură ușoară. Am uitat să menționez că a apărut în colecția Blue Moon de la editura Litera unde, apropo, mai puteți găsi și alte romane interesante care merită citite. Printre teme se numără iubirea, familia, relația mamă-fiică, prietenia, ba chiar și tema moștenirii.

Titlul oferă cumva niște indicii despre anumite secrete care iese în cele din urmă la iveală și despre speranța unui nou început. Deoarece, nu-i așa, speranța este cea care ne mai menține pe linia de plutire când dăm de greu. Acțiunea romanului se petrece în SUA și cum am mai spus, nu este o acțiune complexă.

Personajul feminin principal este Trudy Matthews, o femeie de 40 de ani, care are o fiică adolescentă (Crystal) și un soț care o înșală de mult timp. Ea este genul de femeie complexată de kilogramele în plus și mereu oarbă la acțiunile neortodoxe ale soțului. Mie cumva asta nu mi s-a părut ok și de multe ori mi-am pus întrebarea: cum să nu îți dai seama că soțul te înșală?

După ce moștenește casa strămătușii Gert, Trudy reînnoadă prietenia cu Billy Lee Tucker, un fost coleg de școală, iar de atunci, viața sa se schimbă complet. Cumva mi s-a părut neverosimilă transformarea sa bruscă dintr-o femeie vulnerabilă și care își plângea mereu de milă, într-una brusc puternică și dornică să își schimbe total viața. Deși de necrezut, chiar asta face: decide să o ia pe un alt drum. Chiar dacă nu poți deveni brusc un om puternic dacă toată viața ai fost slab, Gert oferă o lecție tuturor rudele care au subestimat-o, inclusiv verișoarelor ei foarte antipatice.

Crystal, fiica lui Trudy, are și ea o viață plină de neprevăzut, deoarece vor avea loc în viața sa niște evenimente care nu mi s-au părut chiar credibile. Plus că are o vârstă foarte fragedă. Un personaj profund antipatic pentru mine a fost  Drew, soțul lui Trudy, care este în opinia mea un soț din categoria „așa nu”. Drew este insensibil, egoist și iubește doar banii. Pentru el, o femeie este o simplă jucărie. Cel puțin așa mi s-a părut mie. Din nefericire, nici relația dintre Crystal și tatăl ei, Drew, nu este una foarte strălucită.

Spre finalul cărții, totul se derulează cu o viteză amețitoare  și cred că scriitoarea a grăbit prea tare finalul. Transformarea lui Trudy este radicală și într-un fel, am admirat-o. Pe goodreads i-am oferit 4 din 5 steluțe. De ce? Pentru că m-a scos din reading slump și pentru că mi-a stârnit niște trăiri anume. Iar dacă o carte mă atinge în vreun fel, îi pot oferi mai mult credit decât am simțit inițial că vreau să fac. Recomand cartea și vă aștept cu păreri!

CITATE

Presupun că o parte din mine a știut mereu că ceva nu e în regulă. Acum, când privesc în urmă, semnele au fost toate acolo. Dar n-am căutat niciodată dovada. Probabil am crezut că ignoranța este o binecuvântare.

Lasă un răspuns

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.